18 Μαρτίου 2009

Υπεραγορές



Πάντα είχα ένα θέμα με τα σούπερ μάρκετ, -τις υπεραγορές όπως τα αποκαλεί η αγαπημένη Λένα Πλάτωνος. Ίσως φταίει η απαίσια μυρωδιά-συνδυασμός μπαγιάτικων λαχανικών, ξεπαγωμένων κρεατικών και χαλασμένων ζωοτροφών που με χτυπάει στη μούρη με το που φθάνω στην είσοδο. Ή είναι αυτή η χαζοχαρούμενη αισθητική, με το γλιστρερό πάτωμα και την υπόκρουση Κωνσταντίνας "Μια Ελλάδα Φως" στην ένδοξη συνεργασία της με το διεθνή Έλληνα συνθέτη αεροδρομίου Yanni (αυτόν γιατί δεν τον έβαλαν στους Μεγάλους Έλληνες;).

Σίγουρα πάντως με ενοχλούν οι τιμές τους.

Σκυλιά γατιά δεν έχω, παρά μόνο το άνεργο κορμί μου να θρέψω, παρόλα αυτά κάθε φορά που πετάγομαι να πάρω τα είδη πρώτης ανάγκης (ξέρεις μπύρες, κανά ξηροκάρπι, προφυλακτικά) την αποφράδα ώρα της πληρωμής πρέπει να παλέψω με το πορτοφόλι μου που παθάινει κρίσεις πανικού και αρνείται να βγει από την τσέπη.

Ναι τα σούπερ μάρκετ είναι ανεπίτρεπτα ακριβά, άσε που έιναι και κουτοπόνηρα. Πέρα από το ότι «καταλάθος» σε διπλοχρεώνουν ή σου χρεώνουν προϊόντα που ουδέποτε πήρες, σε ξεγελούν και με κάτι χαζές προσφορές τύπου: «Σούπερ ευκαιρία μόνο για σήμερα: με αυτό τον καταπληκτικό χυμό παίρνετε δώρο υπέροχες σερβιέτες σε σχήμα κιλοτάκι». Κι εσύ εντυπωσιασμένος αγοράζεις την ευκαιρία γιατί με τον αγαπημένο σου χυμό, θα καλοπιάσεις και το κορίτσι σου που όλο γκρινιάζει ότι την ξεχνάς. Οπότε αγοράζεις το χυμό σου σε διπλάσια σχεδόν τιμή, συν ένα προϊόν που ουδέποτε θα αποκτούσες. Άτιμα σου λέω και κουτοπόνηρα...

Πάντα ευχόμουν να επιτύχω αυτάρκεια από τις φρικτές αυτές υπεραγορές. Να μη χρειάζεται να πηγαίνω κάθε τρεις και λίγο να αγοράσω μαλακιούλες (είμαι και ξεχασιάρης, πάντα με το ζόρι θυμάμαι τα ψώνια των επόμενων δύο γευμάτων). Αμφίβολο βέβαια αν θα γίνει ποτέ. Εκτός κι αν αρχίσω να καλλιεργώ μποστάνι εδώ στο πάρκο της Κατεχάκη, με ντοματούλες, κρεμμυδάκια, λάχανα και λοιπά ζαρζαβατικά. Πάλι όμως ξεμένω από κρεατικά, και χορτοφάγο δε θα με έλεγα ποτέ. Υπάρχει βέβαια η λύση του κοτετσίου -σκύλο έχουμε εδώ τριγύρω- αλλά νομίζω ότι δε μου πάει τώρα στα γεράματα να κάνω τον κοτά (αν και με την κρίση να μου χτυπάει την πόρτα και την ανεργία να μου κάνει αρμένικη βιζιτα, δεν είναι κακή ιδέα).

Σε αφήνω με ένα άσμα της Λένας, η οποία επίσης έχει ένα θέμα με τις υπεραγορές. Κάμποσα τραγούδια της τις πραγματεύονται: "Πάμε μια βόλτα στο σούπερ-μάρκετ" (σε στίχους Κριεζή), "Υπεραγορά I", "Υπεραγορά II". Ποστάρω την Υπεραγορά Ι, που είναι και πιο σουξεδιάρικη, έχει και Κατερίνα Κούκα προτού πυρποληθεί με σπίρτο.

Σε αφήνω τώρα γιατί έχω να πάω σούπερ- μάρκετ...






Υπεραγορά I της Λένας Πλάτωνος (λογοκριμενη εκδοχή). Ερμηνεία: Κατερίνα Κούκα- Λένα Πλάτωνος από το δίσκο της τελευταίας "Μη μου τους κύκλους τάραττε" (1991)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου